środa, 24 czerwca 2015

Sernik puszysty

Składniki spód
  • mąka pszenna, 2 szkl
  • masło, 100g
  • cukier, 4 łyżki
  • proszek do pieczenia, 2 płaskie łyżeczki
  • jajko, 1 szt
  • żółtko, 2 szt
Składniki na masę serową
  • twaróg sernikowy, 1kg
  • cukier, 1 i 1/2szkl
  • budyń śmietankowy, 2 opak
  • jajka, 6 szt
  • białka, 2 szt
  • olej 3/4 szkl
  • cukier waniliowy, 1 opak
  • mleko, 2 szkl
  • proszek do pieczenia, 1/2 łyżeczki
Przygotowanie

Piekarnik nagrzewamy do temperatury 180st.
Do sporej miski wrzucamy wszystkie składniki na kruchy spód. Początkowo, siekamy całość nożem, resztę szybko wyrabiamy rękami. Ciastem wylepiamy dno i boki formy. Pieczemy przez około 15 minut, aż spód się zrumieni.
W bardzo dużej misce miksujemy  na gładką masę ser, wszystkie żółtka, cukier waniliowy oraz budynie. Cały czas miksując po troszku dolewamy olej. W osobnym naczyniu ubijamy białka na sztywno, pod koniec ubijania dosypujemy cukier. Do masy serowej dodajemy na przemian białka i  zimne mleko, mieszamy delikatnie drewnianą łyżką. Wylewamy masę na podpieczony spód. Pieczemy przez około 1 godzinę. Po godzinie sernik przykrywamy folią aluminiową, błyszczącą stroną do góry i dopiekamy jeszcze przez 20-30 minut. 




     

20 komentarzy:

  1. WYGLĄDA CIEKAWIE , NA PEWNO WYPRÓBUJĘ PRZEPIS ...

    OdpowiedzUsuń
  2. dzisiaj robię ten sernik, po 1 godz pieczenia nie jest u mnie taki ciemny, chyba folii nie będę nakładac

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystko zależy od piekarnika. Mój grzeje jak szalony i nie ma szans bez folii. Ale efekt i smak... mmm. Smacznego życzę

      Usuń
  3. Super sernik, bardzo dziękuję, tylko nie wiem czy z każdego sera taki wyjdzie. Ja mieliłam sama 3 razy nasz ser lokalny(okolice Garwolina), bo miałam nadwyżkę, ale czy z sera wiaderkowego też taki pyszny wyjdzie?
    Gośka... to ja Anonimowy z 22 lutego

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gosia najlepszy zawsze będzie samodzielnie mielony. Ja robiłam z wiaderka z Lidla i wyszedł dobrze. Ale niektóre wiaderkowe są strasznie mokre i ciasto pójdzie w śmietnik

      Usuń
  4. Świetny, robiłam także z wiaderka President i też jest znakomity, ale trzeba dać mniej mleka
    ( 1 szkl.)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak. Do Presidenta zdecydowanie trzeba dać mniej mleka :)

      Usuń
    2. Mniej znacZy ile

      Usuń
  5. Kiedy do masy serowej ma być dodany proszek i czy to konieczne?? Na ile stopni 180?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Temperatura jak w opisie 180st
      Proszku faktycznie nie ujęłam, gdzieś przeoczyłam. Mieszamy to razem z budyniem. Ale nie jest wymagany

      Usuń
  6. Smak ok, ale niestety po raz kolejny odpadł. Dlaczego ?

    OdpowiedzUsuń
  7. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  8. A jaki przepis na tortownicę?

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja ten sernik robie bez spodu, jest rewelacyjny.

    OdpowiedzUsuń
  10. Mam pytanie czy bez spodu wyjdzie dobre nie będzie się rozpadać 💁💁❤️❤️❤️

    OdpowiedzUsuń
  11. Dziękuję za super przepis!

    OdpowiedzUsuń
  12. A ile białek ubić

    OdpowiedzUsuń